września 21, 2020

Tarot

Współczesna talia tarota do wróżenia obejmuje standardowo 78 kart w dwóch podstawowych grupach, określanych jako Wielkie Arkana (22 karty) i Małe Arkana (56 kart).

Ciekawostka:
Co ciekawe dawniej karty Tarota były używane do grania a nie do wróżenia! Gra ta nazywa się Tarok.

Jaka talia Tarota na początek?
To pytanie zadaje mnóstwo osób zaczynających swoją przygodę z Tarotem. Moim zdaniem nie ma idealnej talii kart na początek, ponieważ to WY musicie poczuć, że to właśnie ta talia. Wiele osób radzi na początek karty Ridera Waite'a, ale mnie jakoś one nie pociągały. Pewnego dnia byłam w sklepie ezoterycznym w Warszawie i zobaczyłam Wheel of the Year Tarot i się zakochałam! To był ten tarot, z którym do tej pory pracuje mi się najlepiej (pomimo, że mam jeszcze 5 innych talii tarota). Nie znałam wcześniej tej talii, a jak tylko ją zobaczyłam to od razu ją kupiłam. To była najlepsza decyzja w moim życiu! I wam też radzę chodzić po sklepach i patrzeć, możecie też przeglądać różne talie w internecie i wybrać idealną dla siebie. 

UWAGA! Nie zamawiajcie kart tarota z Aliexpress! Są to podróbki oryginalnych kart, są po pierwsze dużo mniejsze niż oryginalne i nie posiadają dedykowanej książeczki, która pomoże Wam w interpretacji kart. A co najważniejsze - jest to kradzież produktu. Jeśli zobaczycie talie tarota, która zamiast kodu kreskowego ma kod QR to już wiecie, że jest to podróbka najpewniej z Aliexpress.

Znaczenie kart Tarota:
Znaczenie kart Tarota znajdziecie w wielu miejscach:
1. W swojej głowie. Warto popatrzeć na rysunki przedstawione na kartach i zapisać sobie z czym Ci się kojarzy dana karta. Ciekawym sposobem jest też stawianie sobie karty dnia, a potem pod wieczór sprawdzenie o czym ta karta mogła mówić.
2. W książeczce dołączonej do talii tarota. Większość talii posiada własną książeczkę stworzoną przez autora kart. Czasami nawet znajduje się w niej kilka rozkładów. 
3. W książkach dedykowanych do nauki Tarota. Powiem wam szczerze, że ja nie jestem zwolenniczką takich książek, bo często są w nich zawarte osobiste odczucia autora i nie mamy możliwości podejść kreatywnie do kart. 
4. W internecie. Ja polecam wam jedną stronę, która na pewno pomoże wam zrozumieć znaczenie kart. Jest to https://blog.otylia.pl/


Mamy tarota, co dalej?
Na początek warto przejrzeć karty, które mamy, przyjrzeć się postaciom, symbolom, może pomedytować nad każdą kartą lub całą talią. Warto przeczytać książki o tarocie. Ja polecam te od Jana Witolda Suligi. Szczególnie te nowe wersje od Wydawnictwa Fosforos. 

Tarot to nie tylko metoda wróżenia!!
Tarot może nam wskazać możliwą drogę, pokazać skutki różnych wyborów, ale również być drogą naszego rozwoju. Jeśli zagłębicie się bardziej w symbolikę Tarota, dowiecie się o tak zwanej Drodze Głupca. Jest to opisana droga człowieka, a raczej adepta magii po Wielkich Arkanach. Znajdziecie ją w książce Suligi, pod tytułem " Tarot, karty, które wróżą". 

Anagram
Czytany od tyłu tarot to tora(t), czyli pięcioksiąg żydowski.
Można również stworzyć z tego anagram i samodzielnie przeanalizować powstałe słowa: 
TARO
ATOR
ROTA
ORAT

Podsumowanie
Jak widzicie Tarot to nie tylko metoda wróżenia! Zachęcam Was do własnej analizy!

Macie pytania? Napiszcie je w komentarzu!





 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz